torsdag, november 17, 2005

Swahili mix


Ein eldre kar frå Varanger stod i døra. Han hadde kome på besøk til Lutanda og familien. Lutanda som opprinneleg er flyktning frå Kongo. Og nå busett i Vadsø.

Lutanda har unnsluppe dødsstraff i heimlandet. Budd i lang tid i ein flyktningeleir i Tanzania. Blant tusenvis av andre flyktningar. Vore ein av 170 svært heldige som fekk lov å koma til Noreg.
Blei sendt direkte til Vadsø med familien.
Høyrde seinare på kvelden ei nyhendesak på fjernsynet. Om at det er våpenkvile i Kongo. Men at mange menneske døyr i landet på grunn av for lite medisinar. Fekk eit lite innblikk i kva Lutanda flykta frå.

Den eldre karen som kom på besøk, overrekte ein pose med klær til Lutanda. Ei kjærkommen gåve for vinterfrosne kongolesarar.
Men det var noko anna som overraska meg med denne eldre karen, som eg skal koma tilbake til litt seinare.

Endå tidlegare på kvelden hadde Lutanda og eg hatt ein liten konsert på ei kunstutstilling. Nordisk/kongolesisk, musikalsk blanding. Slik me pleier å ha av og til.
På veg tilbake frå konsert blei eg med han inn i huset for å hjelpa han litt med pc-en hans.
Og akkurat då kom den eldre, Varanger-karen inn. Han overrekte posen med klær.
Og kom med nokre gloser. På swahili.
Eg stussa litt. Høyrde og såg eg rett? Ein innbarka, gammal fiskarbonde (når sant skal seiast, veit eg ikkje om han er eller var ein fiskarbonde, men det passa så bra å skriva det slik) frå Varanger som snakka det afrikanske språket swahili??
Jo, det stemte det.
Han hadde berre funne ut at swahili er eit bra språk å kunna. Språket blir brukt over store deler av Afrika. Og sidan det er så mange kongolesarar i Vadsø, tok han kontakt og fekk hjelp til å læra swahili litt. På sine gamle dagar. Av blant andre Lutanda.
Så der sat han. I stova til Lutanda og familien. Med sitt arktiske Varangerliv planta i andletet. Drakk litt kaffe. Og konverserte enkle setningar på swahili.

Det var ikkje til å koma at eg stod der, ganske forbløffa, og ikkje så reint lite imponert over dette synet.

Elles har Lutanda tatt sine første steg ut i bloggverda.
Kva han tenkjer, kan de etterkvart lesa i;
http://mayembe.blogspot.com

2 Comments:

Blogger Ragnhild said...

heidu! ville berre seia at me skal til chicken izca, cancun, isla mujeres og tulum. hurra hurra dette skjer i neste veka

18 november, 2005 23:03  
Blogger Halvard Mikal Sæbø said...

Då må du helsa til folk.
Har kjenningar i Cancun. Men er det ikkje litt øydelagt der, nå, etter storm og slikt?

18 november, 2005 23:15  

Legg inn en kommentar

<< Home

Dersom du klikker på nokre annonser, gir du eit lite bidrag til nettsida.